Turnering 15.09.2018

Årets klubbmesterskap etter første dag.

Wenche H Vetås og Simen S Jørgensen leder etter første 18 hull.

Wenche i aksjon lørdag (foto per j)
Simen i aksjon lørdag (foto per j)
Glimt fra lørdagen (foto per j)

Lørdag var det duket for årets klubbmesterskap.  I et aldeles nydelig høstvær møtte 33 golfere opp.  Selv om det har regnet de siste dagene var banen meget bra.  Litt vått på enkelte hull, men greenene var meget bra.

Blant damene var det Wenche H Vetås som var best lørdag. Hun endte på 91 slag + 23.  På de neste plassene fulgte Britt Andersen og Turid Røksland begge + 28.  Videre Anne Rita Melberg +31 og Anne-Grete Nøding +34. Selv om Wenche leder med 5 slag er ingenting avgjort. Det blir en spennende søndag.

Om det blir en like spennende herrekamp er vel mer tvilsom.  Etter første dag leder Simen med 10 slag på neste mann.  Simen gikk på imponerne 68 slag (par). På de neste plassene fulgte Jarle Liland + 10, Rune Svennevik +13, Edmund Jaabæk + 14.  Fire spillere, Rune Vetås, Steinar Vatnedal,Oddbjørn Breland og Magnus Bjørnstad fikk alle + 17.

Dermed blir siste ball søndag den samme som startet på hull 1 lørdag. Det er ikke meldt så bra vær imorgen så alt kan skje, men Simen må nok finne seg i å være favoritt blant herrene.  Blant damene er det den som har dagen som lett kan dra i land seieren.

Komplett resultatliste