Turnering 21.06.2015

Årets Pink Cup gav ny innsamlingsrekord.

Mandal Golfklubb knuste sin egen rekord og sto for en suveren prestasjon med kr 78.556.- i innsamlet beløp i forbindelse med Pink Cup, golfturneringen der alle inntekter går til Brystkreftsaken. Også på landsbasis er dette et beløp det står stor respekt av.

Årets vinnere fra venstre Espen Ekornrød, Eirik Børslid, Magnus Bjørnstad, Alf Skagestad (foto Henrik Ranudd)
Stor stemning på terassen under nærspillkonkuransen (foto Per J)
Steinar Vatnedal kom nærmest hullet (foto Per  J)
Steinar Vatnedal kom nærmest hullet (foto Per J)
Turneringskomiteen i årets Pink Cup, Jan Roald, Henrik og Steinar (foto Per J)
Klart for Pink Cup (foto Per J)
Magnus Bjørnstad i aksjon (foto Per J)
Klare for nærspillkonkuransen (foto Per J)
Tor Sverre Bentsen i fint driv (foto Per J)
Raymond Birkeland i nærspillkonkuransen (foto Per J)
Årets vinnere fra venstre  Espen Ekornrød, Eirik  Børslid, Magnus Bjørnstad, Alf Skagestad (foto Henrik Ranudd) Stor stemning på terassen under nærspillkonkuransen (foto Per J) Steinar Vatnedal kom nærmest hullet (foto Per  J) Turneringskomiteen i årets Pink Cup, Jan Roald, Henrik og Steinar (foto Per J) Klart for Pink Cup (foto Per J) Magnus Bjørnstad i aksjon (foto Per J) Klare for nærspillkonkuransen (foto Per J) Tor Sverre Bentsen i fint driv (foto Per J) Raymond Birkeland i nærspillkonkuransen (foto Per J)

Pink Cup er en landsomfattende golfturnering i samarbeid mellom Norge Golf forbund og Kreftforeningen. De klubbene som samler inn mest penger møtes i en landsfinale. 78.556 kroner er et av de høyeste innsamlingbeløpene i hele landet sier Steinar Vatnedal i turneringskomiteen.  Foreløpig er vi kun slått av Sotra Golfklubb, etter det vi kjener til. Vi samlet inn mer enn dobbelt så mye som Bjaavann GK og Kristiansand GK til sammen!!. Helt utrolig bra gjort.

Mandal Golfklubb kan vise til mange år med store innsamlingsbeløp, men er nå altså helt i tetsjiktet blant alle norges golfklubber.  Henrik Ranudd og Jan Roald Ruud har vært  pådrivere sammen med gode  hjelpere for å oppnå det gode resultatet.

Hovedmannen bak årets rekord er mandalsmannen Edmund Jaabæk i PGE Entreprenør A/S som i samarbeid med sine
samarbeidspartnere Caverion A/S, Neumann Bygg A/S, Ribe Betong A/S, Agder Ventilasjon A/S, Rune Pedersen Malerfirma  A/S og Blikkenslager T.I Pedersen bidro med 53 00,-
Helt fantastisk initiativ av næringslivet!

I tillegg bidro salget av nistemat og grillmat fra REMA, Europris og Coca Cola med 5.000.-.  Mandal Golfklubbs medlemmer bidro med 20.556.- i startkontingent, loddsalg og nærspillskonkurranse.

Turneringen ble spilt som 4-manns lagturnering. Vinnere ble laget bestående Eirik Børslid, Espen Ekornrød, Alf Skagestad og Magnus Bjørnstad. Magnus Bjørnstad som kun er 13 år viste enda en gang hvilket stort talent han er og var en stor bidragsyter til lagets 52 poeng og suverene seier. Magnus er en meget begavet golfspiller som vi vil høre mye om  i årene som kommer. Disse 4 får dermed lov å representere Mandal GK i landsfinalen 13. september på Mørk Golfbane, Spydeberg. Lykke til!

Turneringen ble spilt i et fantastisk fint vær, på en bane som er en av de beste 9-hulls banene i hele landet. Greenene er av ypperste klasse takket være vår eminente greenkeeper Mikkel.

Mandal Golfklubb takker alle lokale bedrifter og personer som har bidratt med premier til loddsalget, og takker alle medlemmer for deres bidrag.

Fullstendig resultatliste Pink Cup 2015