Alf Skagestad Alf Skagestad

Junior 16.09.2015

Agder Tour - En hilsen fra en regntung og våt turnering i Kvinesdal

Søndag 13. september dro 4 håpefulle knøtter og juniorer til Kvinesdal for å delta på årets siste etappe i Agder Tour på Utsikten Golbane. Bagen var stappfull av regntøy og store forventninger.

Oskar på innspill
Karl chipper inn
Førsund Jr trosser en oversvømt green, og putter i fin stil
Fornøyde golfere etter runden
Årets vinner av Junior Klasse 5 i Agder Tour
Oskar på innspill Karl chipper inn Førsund Jr trosser en oversvømt green, og putter i fin stil Fornøyde golfere etter runden Årets vinner av Junior Klasse 5 i Agder Tour

Til tross for dommedagsvarsel på været valgte likevel 4 trauste karer fra Knøtte- og Juniorgruppen å måle ferdigheter med andre likesinnede på Utsikten Golfbane i Kvinesdal på søndag. Yngve og Gunnar var sjåfører og åndelig veiledere på turen.

Alle sammen leverte varene og la seg greit inn på listene med fine prestasjoner. Det var ikke en kvadratmillimeter som var tørr når de kom inn etter siste hull, men etter å ha blitt tatt i mot i klubbhuset med pølser, hamburger og kakao var regnværet allerede glemt bort.

Adler, Selmer, Karl og Oskar spilte en fin runde og var godt fornøyd med egen innsats. Oskar stakk av med sammenlagtseieren i Klasse 5 og var storveis fornøyd med gode prestasjoner i alle rundene han stilte opp i - og størrelsen på pokalen.

Med dette avsluttes årets Tour, og vi håper at flere i klubben deler denne fine opplevelsen med oss til neste år. Det er flott at Mandal markerer seg i golfmiljøet på Sørlandet, og det er virkelig lærerikt å lære seg nye baner og treffe andre Juniorer som man husker igjen fra gang til gang.

Gleder oss allerede til våren :-)