Alf Skagestad Alf Skagestad

Klubb Turnering 07.10.2018

Bykampen avviklet i Kristiansand

15 godt kledde Mandals-golfere trosset neglspretten og stilte til start på KGK i årets bykamp mot Kristiansand.

VInnere av bykampen 2018 - Kristiansand
Noen spente Mandals-golfere venter på resultatene utenfor klubbhuset
Elisabeth og Britt på greenen
Småkalde og forventingsfulle golfere før utslag
VInnere av bykampen 2018 - Kristiansand Noen spente Mandals-golfere venter på resultatene utenfor klubbhuset Elisabeth og Britt på greenen Småkalde og forventingsfulle golfere før utslag

Det var strålende vær i Kristiansand, men relativt kaldt før start på årets bykamp. Mye kalde fingre og stramme smil på rangen før start, men alle klamret seg fast til at det ble mildere utover dagen.

Banen var i god forfatning, selv etter Knud's herjinger, men greenee var litt 'utfordrende' med litt humpete linjer i sanden. Steinar var vel den eneste som knakk koden med å IKKE putte på linje, men å legge inn litt takhøyde for at ballen ville litt her og der. 3 birdies resulterte den strategien i :-)

Været ble strålende utover runden, og det var ikke noe å klage på mht vær og vind... operatørfeil på slagene var mer hyppig hos henkelte av spillerne.

I tillegg til den viktige sammenlagtseieren, var det også lagt tilrette for nærmet pinnen på hull 5, og nærmest pinnen på 2 slag for hull 6. På sistnevnte stakk Turid av med premien. Hurra!

Individuelt ble pallen bekledt med spillere fra KGK, men på en flott 4. plass hadde vi Britt fra Mandal. Gratulerer så mye med flott plassering :-)

Sammenlagt vant Kristiansand med klar margin, så fatet ble desverre igjen i Kristiansand. Dette innebærer at vi må mobilisere neste år da turneringen legges til Mandal GK. Fatet SKAL da tilbake til Mandal ettersom Kristiansand har vunnet de siste tre årene.

Takk for en fin tur østover uansett. Alltid flott å reise på turnering med så flotte folk.