Elisabeth Thomassen Elisabeth Thomassen

Klubb 08.05.2016

Danmarkstur

25 golfere på tur til Løgstør.

Vi koser oss på hull 19.
Wenche, Rune og Dick er ferdig med runden på fredagen.
Alf underholder.
Gjengen samlet.
Vi koser oss på hull 19. Wenche, Rune og Dick er ferdig med runden på fredagen. Alf underholder. Gjengen samlet.

Kristi himmelfartsdag møttes 25 golfere på kaia i Kristiansand. Det var klart for den årlige turen til Løgstør. Vel ombord på ferja hadde vi en kjempegod frokost. Det var ikke lagt opp til noe organisert spill denne dagen, men mange valgte å ta ei runde på vei ned.

På fredagen begynte turneringa. Vi sto opp til et fantastisk vær, sommeren var kommet. Banen var fin og alle var mer eller mindre fornøyd med spillet. Vi samlet oss på hull 19 og der ble vi sittende en god stund. Som de andre årene hadde Løgstør golfklubb ordnet med grilling av pølser da vi kom inn.

Om kvelden var det sosialt samvær med middagsbuffet og godt drikke.

Lørdag sto vi igjen opp til en nydelig dag og gjorde oss klar for en ny runde golf.  Da skulle vi i tillegg til individuelt spill ha med oss en gul ball på laget. Bare noen få lag klarte å ha den med seg hele runden. Vinnerlaget besto av Wenche Nome, Svein Arne Bårdsen, Anne Grete Mjåland og Robert Lazenby. De klarte 24 poeng, ikke allverdens men det holdt altså til seier.

Lørdag kveld var det sosialt samvær med premieutdelig. Vinner av herreklassen ble Alexander Cruys med 68 poeng sammenlagt, foran Tom Petter Olsen med 60 poeng. Vinner av dameklassen ble Britt Andersen med totalt 66 poeng, foran Wenche Vetås på 59 poeng.

Søndag reiste vi hjem. En fantastisk flott tur og vi takker Turid og Torbjørn for at de organiserte i år også. Vi gleder oss allerede til neste år.