Elisabeth Thomassen Elisabeth Thomassen

Nettrøffen 13.05.2018

Danmarkstur 2018

31 mandalsgolfere dro på tur til Løgstør i Danmark.

Gjengen samlet
Glimt fra banen
Hull 19
Festmiddag
Vinnerlaget av schrambelturnering. Magne, Jorunn og Robert.
Turid vant dameklassen
Rune vant herreklassen
Mirjam og Frode holdt takketale
Stående applaus til Turid og Torbjørn
Gjengen samlet Glimt fra banen Glimt fra banen Glimt fra banen Hull 19 Festmiddag Festmiddag Vinnerlaget av schrambelturnering. Magne, Jorunn og Robert. Turid vant dameklassen Rune vant herreklassen Mirjam og Frode holdt takketale Stående applaus til Turid og Torbjørn

31 golfere møttes Kristi himmelfartsdag  på kaia i Kristiansand for å reise på den årlige turen til Løgstør i Danmark. Noen var litt nervøse for overfarten da det var Fjord Line og ikke Color Line som skulle frakte oss over dammen. Turen gikk knirkefritt, ingen sjø og ingen syke.

25 reiste til Sebber Kloster for å spille schrambleturnering der. Ble litt hektisk da vi plutselig kunne gå ut shotgun og alle var ikke kommet. Det ble litt armer og bein men alle kom seg ut, om enn litt forsinket.

Vinnerlaget ble Jorunn Leland, Magne Sandtveit og Robert Lazenby med hele 56 poeng. Nr 2 ble Ronny Johnsen, Siri Fyllingen Johnsen og Sigmund Skårdal med 52 poeng. På tredjeplass kom Oddbjørn Breland, Karina Dybesland og Wenche Nome.

Fredag og lørdag var det individuell turnering, stableford.  Scoren for begge dagene ble lagt sammen.

Vinner av dameklassen ble Turid Røksland med 27 + 37 poeng, nr 2 ble Wenche Vetås med 27 + 29 poeng, tredjeplassen gikk til Wenche Nome med 30 + 26 poeng, Anne Rita Meberg kom på fjerde plass med 28 + 28 poeng og på femte plass kom Britt Andersen med 22 + 33 poeng.

I herreklassen var det Rune Vetås som vant med 35 + 35 poeng, Arnt Kallhovd kom på andre plass med 33 + 34 poeng, Magne Sandtveit tok tredjeplassen med 28 + 38 poeng og på fjerde plass kom Svein Arne Bårdsen med 29 + 33 poeng.

Det må også nevnes at Løgstør golfklubb  griller pølser til oss på hull 19 begge dagene. Det gjør de bare når Mandal golfklubb er på besøk. De ønsker oss velkommen vært år og de håper alltid at vi kommer tilbake neste år.

Lørdag kveld var det festmiddag og premieutdeling. Mirjam og Frode takket Turid og Torbjørn, på vegne av oss alle, for en fantastisk fin tur. Det ble stående applaus, noe som sier at vi alle er fornøyde med et strålende opplegg.

Så igjen Turid og Torbjørn, tusen takk for at dere gidder å arrangere disse turene. Vi setter alle stor pris på det og gleder oss allerede til neste år.

Takk for turen alle som var med, en super gjeng.

2070