Alf Skagestad Alf Skagestad

Klubb Turnering 11.08.2018

Godt gjennomført Skalldyrturnering 2018

I et aldeles glimrende golfvær stilte 18 glade golfere til start på en litt alternativ golfturnering. Hadde vært enda mer moro om flere hadde deltatt, men de som var der hadde i allefall en flott dag på banen - og etterpå med krabber og hjemmebakt loff i solveggen.

Vinnerne av Skalldyrgolfen 2018. Cecilie, Gunnar, Adler og Bent Wilhelm
Vinner Cecilie Førsund
Turneringsansvarlig Tutti gjør klar til premieutdeling
Deltakerne koser seg med aldeles nydelige krabber som var sponset av Fiskelaget
Slapper av i solveggen etter en artig turnering
Adler, Gunnar og Arnar etter endt runde. De strålte om kapp med solen.
Adler chipper sikkert inn på hull 7
Vinnerne av Skalldyrgolfen 2018. Cecilie, Gunnar, Adler og Bent Wilhelm Vinner Cecilie Førsund Turneringsansvarlig Tutti gjør klar til premieutdeling Deltakerne koser seg med aldeles nydelige krabber som var sponset av Fiskelaget Slapper av i solveggen etter en artig turnering Adler, Gunnar og Arnar etter endt runde. De strålte om kapp med solen. Adler chipper sikkert inn på hull 7

Bare 18 deltakere kjempet om heder, ære og premier i dagens Skalldyrturnering. Disse hadde det til gjengjeld helt fantastisk i sommerværet med alternativ golf og skalldyrbord etter endt runde.

Turneringsansvarlig, Tutti, loset deltakere gjennom de alternative reglene før start. Allerede da ante vi en god og lun stemning blant de fremmøtte golferne.
Turneringen ble spilt som vanlig 9-hulls stableford, men i tillegg skulle hver deltaker kaste ballen én gang på hvert hull. Dvs at man måtte kaste ballen en gang, og det kunne gjøres fra så vel som i vannhinder, i fairway, i bushen eller på greenen. Dette pålagte kastet var "gratis" og telte ikke på slagregnskapet.

Det var mange som etterpå kunne konkludere med at kasteteknikken var ganske klein ift chip og putt mens noen fikk virkelig betalt for kastingen.

Pallen ble bekledt av Cecilie på første plass (30 poeng!), Gunnar på andreplass og Adler/Bent Wilhelm på delt tredjeplass.

Etter at alle var kommet inn ble det satt frem en kasse med krabber, hjemmebakt loff som deltakerne kunne frotse i. "Herligfreden så goe di krabban va..." hørtes bortover bordene... "og den loffen da - gudd å god..." Tusen takk til Fiskelaget som sponset denne herligheten, og til Tutti (kokken Morten) som hadde bakt  loff som tilbehør.

Alle deltakerne koste seg i den herlige sommersola, og håper at dette blir gjentatt i 2019 også. Takk for turen :-)

- Alf

Resultater, Skalldyrgolf 2018Poeng