Elisabeth Thomassen Elisabeth Thomassen

Damer 04.09.2020

Golfdamer i sør

Lørdag arrangerte Kristiansand golfklubb Golfdamer i sør.

Mirjam tok seieren i klasse A
Premievinnerne.
En fin dag på banen
Glimt fra banen.
Endelig titter sola frem.
Mirjam tok seieren i klasse A Premievinnerne. En fin dag på banen Glimt fra banen. Glimt fra banen. Endelig titter sola frem.

Det var hele 52 påmeldte til turneringen. Det var damer fra Arendal, Grimstad, Kristiansand, Bjaavann, Mandal og Utsikten golfklubb som møttes til den årlige Golfdamer i sør turneringa. 8 damer fra Mandal deltok. Det spilles i 3 klasser, delt inn etter hcp og nytt av året var en juniorklassen. Det var dessverre ingen påmeldte der.  Det spilles slag med fullt hcp.

Dagen begynte med regnbyger, så paraplyer og regnjakker var av og på. Etterhvert klarnet det og ble ganske så fint, men banen var våt etter nattens regn.

Det var lagt inn nærmest pinnen, lengste drive og nærmest pinnen på andre slag. Mandalsdamene var litt bedre enn sist vi var der, Elisabeth Thomassen kom nærmest pinnen på andre slag.

Mirjam Slot Arntsen tok seieren hjem i klasse A med -3. I B klassen var Anne Grethe Mjåland beste fra Mandal på en 7. plass med +3.

Etter runden var det premieutdeling og vi fikk servert fiskesuppe, kake og kaffe etterpå. De hadde masse premier , så når vinnerne hadde fått sitt ble resten trukket. Alle fikk en ting med seg hjem.

En vel gjennomført turnering, neste år er det i Arendal.

Minner om damedag på tirsdag, da er det bare lov å ha med seg tre køller.

Resultatliste