Turnering 13.06.2015

Gumpens Golf Open 2015

Som en av de første klubbene i landet arrangerte Mandal Golfklubb turnering hvor den første som fikk ballen i koppen på et slag på hull 1 vant en splitter ny bil. Dessverre klarte ingen dette denne gangen, og bilen ble igjen hos Gumpens Auto i Mandal. Britt Andersen og Magnus Bjørnstad ble vinnere av Gumpens Golf Open, mens Helge Skaar vant «sponsorklassen».

Premien til første hole in one på hull 1 (foto Per J)
Henrik Ranudd og Jan Roald Ruud hadde god regi (foto Per J)
Vinnere av Gumpen Golf Open 2015 Britt Andersen og Magnus Bjørnstad (foto Per J)
Helge Skaar vinner av sponsorklassen (foto Per J)
Bent Wilhelm Egeland på hull 9 (foto Per J)
Arnar Marius Egeland i aksjon på hull 9 (foto Per J)
Vinner av dameklassen Britt Andersen (foto Per J)
Espen Sebdal på hull 2 (foto Per J)
Wenke Nome og Alf Ljosland (foto Per J)
Starter Reidar Halvorsen og Kjell Horpestad (foto Per J)

Lørdag var det hele 55 golfere som alle hadde et mål for øye, vinne bilen.  En splitter ny VW  e-GOLF var satt opp av Gumpens Auto Mandal as for den første som klarte å få ballen i koppen på et slag.  Etter at alle hadde forsøkt seg, var det ingen som kunne dra hjem med ny bil.  Likevel var det en god stemning blant spillerne og de hadde en fin runde på en meget fin bane selv om regnet kom mot slutten av dagen.

Jan Roald Ruud og Henrik Ranudd hadde på forhånd lagt ned mange timer for å få arrangementet i havn.  På grunn av den store premien måtte det være flere vakter på hullet som skulle påse at alt gikk for seg korrekt.  Klubbens viktige medspillere, våre sponsorer, hadde også blitt invitert.  Disse spilte i egen klasse, og her var det virkelig god stemning på hull 1.  Speaker Tom Petter Olsen fikk både spillere og tilskuere i godt humør med muntre omtaler.

Banen var som vanlig i meget bra stand.  Også området rundt klubbhus og banen var ryddet.   Her har spesielt formann i banekomiteen Kjell Røisland virkelig stått på.

I dameklassen var det 7 deltakere.  Her spilte Britt Andersen meget bra og vant med hele 41 poeng.  På de neste plassene fulgte Mette Erklev med 33 poeng, ett poeng foran Miriam Slott Arntsen.
I herreklassen var det Magnus Bjørnstad som dro det lengste strået. Det var meget bra score blant de beste, og Magnus fikk hele 42 poeng.  Igjen raser han nedover i hpc og er nå nede i 15,4.  På de neste plassene fulgte Arnar Marius Egeland med 40 poeng.  Videre fulgte Kjartan Lavik, Rune Svennevik og Bent Wilhelm Egeland alle med 39 poeng.

I sponsorklassen var Helge Skaar fra PGE best med 20 poeng.  På plassen bak fulgte Aud Tove Egeli fra BarryAlloc med 19 poeng.  På 3. plass Henrik Ranudd  fra MGK med 17 poeng.
Det var satt opp premie til nærmest hullet på hull 1.  Vinner her ble Wenke Nome.  Det ble også trukket ut premie helt tilfeldig blant alle deltakerne.  Heldig her ble Magnus Bjørnstad som fikk en god dag.

Det var mange som var i sving lørdag for å få i land arrangementet, alt fra vakter, catering, turneringskomitee.  Alle stod på å gjorde turneringen vellykket.  Håper at dette kan bli en årlig turnering med en bil i premie for hole in one.

Fullstendig resultatliste Gumpens Golf Open 2015