Elisabeth Thomassen Elisabeth Thomassen

Turnering 18.09.2020

HØSTJAKTEN

Årets siste turnering gikk av stabelen på lørdag.

Vinnerlaget, Leif Lans,Rolf Gunnar Hovstøl og Geir Johannesen
Frode kommer med info før turneringen.
Arnt slår ut på hull 2
Rune, Beate, Raymond og Mariann på hull 3.
Birdieputt på hull 8
Kan vel ikke komme stort nærmere. Hull 5.
Litt venting på slutten. Hull 1.
På takterrassen på Mandal Hotell.
En flott kveld.
Rune fikk blomster som takk for den gode jobben han gjør som formann.
Lengste drive klarte Simen.
Morten kom nærmest pinnen.
Vinnerlaget, Leif Lans,Rolf Gunnar Hovstøl og Geir Johannesen Frode kommer med info før turneringen. Arnt slår ut på hull 2 Rune, Beate, Raymond og Mariann på hull 3. Birdieputt på hull 8 Kan vel ikke komme stort nærmere. Hull 5. Litt venting på slutten. Hull 1. På takterrassen på Mandal Hotell. En flott kveld. Lotte Fredriksen fikk blomster av Mandal golfklubb som takk for det gode samarbeidet. Rune fikk blomster som takk for den gode jobben han gjør som formann. Lengste drive klarte Simen. Morten kom nærmest pinnen.

Høstjakten oppsto i litt annerledes form i år. Det var lagscramble med to, tre eller firemannslag. På kvelden var det fest  på Mandal Hotell. Det var kun 60 plasser og det ble virkelig rift om de plassene. I løpet av halvannet døgn etter det ble lagt ut, var det fullt. En periode var det oppe i 74 påmeldte, da sto 14 stk som reserve. Så dette var populært, kanskje det var festen etterpå som lokket. To retters middag og bare 200 kr for det hele. Vi er veldig glad for samarbeidet Mandal golfklubb har med Mandal hotell.

Dagen oppstod med strålende høstvær, gradestokken krøp opp mot 18 grader i løpet av runden. Ingenting å si på humøret på banen, selv om det nok ble litt venting innimellom. Det hørtes glade rop utover banen. Om det var for å psyke ut medspillere eller om det var for veldig godt spill vites ikke.

Alle lag spilte godt men det var til slutt Leif Lans, Rolf Gunnar Hovstøl og Geir Johannesen som ble best med -16. Lengste drive klarte Simen S. Jørgensen og nærmest pinnen kom Morten Titlestad.

Etter runden var det middag på Mandal Hotell. Vi fikk bobler i glasset da vi kom, til hovedrett fikk vi entrecôte av kalv og til dessert fikk vi Bringebærdrøm.

Det var mange som plinget på glasset og hadde noe på hjertet. Noen underholdt med vitser og noen roste klubben. Det som gikk igjen var gode ord om vår formann Rune Svennevik, hvilken strålende jobb han gjør for klubben. Han fikk overrakt blomster som han ga videre til sin kone, Beate. For som han sa, han kunne ikke vært så mye på banen om ikke det hadde vært greit for henne.

Det ble også overrakt blomster til Lotte fra hotellet som takk for dette veldig hyggelige initiativet. Vi håper virkelig at dette er noe som er kommet for å bli.

Det var også gledelig å se at så mange unge var med på både turneringa og festen. Selv om diskusjonen gikk varmt om høyden på musikken utover kvelden. Ungdommen skrudde opp og "de gamle" skrudde ned. Ble litt morsomt etterhvert når det en stund var førstemann til volumknappen. Men sånn blir det nok når to generasjoner er på fest sammen.

Til slutt vil jeg på vegne av alle spillere takke turneringskomiteen for mange fine turneringer i år.

Golfsesongen er jo ikke slutt men dette var siste turnering for i år.

Resultatliste