Frode Arntsen Frode Arntsen

Turnering 23.05.2021

Kiwi Onsdagsturnering

I den første runden av Kiwi Onsdagsturnering var det noen utfordringer rundt føring av scoren. Det skal nå være løst. Vi ønsker velkommen til nye runder hver onsdag, og oppfordrer alle som skal spille til å lese presiseringene under.

Arkivfoto (foto Per Jørgensen)

Kiwi Onsdagsturnering spilles hver onsdag gjennom hele sesongen. Den er åpen for alle golfspillere.

Vi spiller i to klasser:
Klasse A: Spillere med hcp 18,4 eller lavere (netto slagspill).
Klasse B : Spillere med hcp 18,5 eller høyere (stableford).

Det er shotgun start kl 18:00 hver onsdag. Påmelding i GolfBox senest kl 17:15. Pass på å melde deg på riktig dato.

Ca kl 17:45 kommer en e-post med lenke til scorekort, og hvilket hull du skal starte på. Én fra hver flight fører scoren på telefonen. Minst én annen på flighten fører manuelt scorekort. Dere fører hullscorene på hvert hull. Hvis en spiller har brukt 5 slag over hullets par plukkes ballen opp. Så noteres 8 (på par 3 hull), 9 (på par 4 hull) eller 10 (på par 5 hull). Når runden er ferdig går hele flighten gjennom scorekortene for å sikre at alle resultater er korrekte.

De som ønsker å spille på et annet tidspunkt i løpet av onsdagen, setter seg opp på ønsket tidspunkt i Starttidbestilling, men melder seg IKKE på i GolfBox. Dere fører scoren i flighten og sender scorekortet til frode.rays.arntsen@gmail.com når runden er ferdig. Husk å føre på medlemsnummer og utslagssted til alle spillerne.

Herrer spiller fra utslag 48. Damer spiller fra utslag 40. Det er tillatt å spille fra annet utslagssted.

Vi spiller med ballplassering, én køllelengde på kortklipt (fairway eller kortere) inntil videre. Hvis det er vanskelig å se hvor grensen for fairway går, avgjøres dette av de andre spillerne i flighten.

Alle rundene er handicaptellende. Det blir justert dagen etter at siste score er registrert (som regel hver torsdag). Dere som spiller tidlig på dagen må IKKE føre runden som handicaptellende i GolfBox (da blir den registrert to ganger).

Startkontingenten er 60 kr pr runde eller 600 kr for hele sesongen. Betales på VIPPS #649263 før utslag. Merkes Kiwi Onsdagsturnering. Spillere uten spillerett betaler i tillegg 100 kr i greenfee.

De som slår ut kl 18:00 kan delta på "Nærmest pinnen" på hull 2. Skriv deg på lista i klubbhuset, og betal 20 kr i kassa ved siden av. Vinneren får halve potten.

De ni beste rundene teller i sammendraget. Det blir premier til de 8 beste sammenlagt og til den med best eclectic score i hver klasse. I tillegg er det premie til klassevinnerne hver runde.

Sammenlagtresultatene ligger under Orders Of Merit i turneringskalenderen.