Klubb Bane 13.08.2016

Kjære venner av Mandal Golfklubb

Som flere av dere har registrert er vi nå i gang med byggingen av det nye Nærspillsområdet. Dette takket være en anonym gave på kr. 100.000,- fra et av våre medlemmer, som har utløst midler fra staten til Nærmiljøanlegg. Dette vil gi klubben et flott løft.

slik vil murene bli (foto r tørresen)

Styret ønsker nå å utvide eksisterende 48 utslag på hull 8 og 9 for å få med seg de nye utslagene til 52 også på samme utslagssted. Dette vil gjøre det lettere å klippe for banemannskapene, samt gjøre at det blir mindre slitasje på tee-stedene da man kan flytte 48 utslagene lengre bakover også.

For å få en helhetlig og solid løsning på dette ønsker styret å bygge sidekantene opp med steinmurer som vil få et preg av å ha stått der fra tidenes morgen. Alternativet er skråninger som raser ut og ikke vil bli vedlikeholdt. Vi må derfor engasjere profesjonelle folk til dette, da vi ønsker utseende som vist på bilde under. Dette firmaet vil også forestå avretting og tilsåing av de nye utslagene.

Steinmurer og trapper vil for hull 8 koste kr. 165.000,-. Dette har et ektepar i klubben sagt de ønsker å bekoste.

På hull 9 vil dette komme på kr. 125.000,-. Dette mangler vi penger til. Styret håper at det er mange som ønsker å bidra, og ber dere som ønsker å gi, overføre til konto: 3138.11.43301. De som ønsker å være anonyme kan gi beskjed til Jan Roald Ruud på telf. 901 65581 eller mail: janroaldruud@gmail.com. Gaver til klubben kan gi inntektsfradrag på inntil kr. 25.000,- . Dette gjelder også gaver fra bedrifter/selskaper. Man må gi minimum kr. 500,- for å få fradrag.

Små og store gaver mottas med TAKK.

Det er allerede gitt tilsagn fra klubbens medlemmer på de resterende arbeidene som trengs. Steinar Vatnedal skal hogge og rydde vekk trærne. Helge Skaar kommer med sin ultramoderne store gravemaskin og planerer/rydder vekk røtter etc. Rune Svennevik skal bygge 2 nye utslagsbuer.

Det vi mangler er kr. 125.000,- , så får vi to nye flotte utslagsteder vi kan være stolte av.

Bilde som viser «looken» vi ønsker på murene: