Turnering 16.09.2018

Klubbmesterskapet 2018 ble en våt forestilling søndag.

Turid Røksland og Simen Steinstad Jørgensen ble årets klubbmestere.

Årets klubbmestere Turid Røksland og Simen S Jørgensen (foto per j)
Vinnere av de forskjellige klassene: Arnt T Udø, Simen S Jørgensen, Turid Røksland, Anne Rita Meberg og Kjartan Lavik (foto per j)
Glimt fra regntung søndag (foto per j)
Årets klubbmestere Turid Røksland og Simen S Jørgensen (foto per j) Vinnere av de forskjellige klassene: Arnt T Udø, Simen S Jørgensen, Turid Røksland, Anne Rita Meberg og Kjartan Lavik  (foto per j) Glimt fra regntung søndag (foto per j) Glimt fra regntung søndag (foto per j) Glimt fra regntung søndag (foto per j) Glimt fra regntung søndag (foto per j) Glimt fra regntung søndag (foto per j) Glimt fra regntung søndag (foto per j) Glimt fra regntung søndag (foto per j) Glimt fra regntung søndag (foto per j) Glimt fra regntung søndag (foto per j) Glimt fra regntung søndag (foto per j) Glimt fra regntung søndag (foto per j) Glimt fra regntung søndag (foto per j)

Lørdagen ble avviklet i et utrolig bra høstvær.  Søndag derimot ble det helt motsatte.  Det regnet jevn hele dagen, og det var mange våte og kalde golfspillere som nok var glade når de 18 hullene var spilt.  Resultatene ble nok jevnt over svakere søndag, men det var til slutt to verdige klubbmestere.

Turid lå 5 slag bak Wenche Vetås etter første dag.  Men en meget uheldig start på hull 1 gjorde at nesten hele forspranget ble spist opp.  Britt Andersen var siste dame i lederfligheten.  Disse tre fulgte hverandre med Turid noen slag foran.  Turid vant sitt klubbmesterskap nummer 7 med +52. Gratulerer. Wenche kom inn på +57 og Britt +61.

I herreklassen hadde Simen 10 slag ledelse etter første dag.  Søndag gikk det mye opp og ned, men han kom inn på 80 slag samme sum som Jarle Liland oppnådde.  Dermed kunne Simen feire sitt 8. klubbmesterskap med + 12.  De siste 7 på rad.!  På plassen etter Simen kom Jarle Liland +22 og Edmund Jaabæk +29.

I juniorklassen ble det suveren seier til Magnus Bjørnstad.  Han endte opp med +35.

I klassen for eldre seniorer herrer ble det en meget jevn kamp om seier.  Rune Svennevik var best etter første dag, men holdt ikke helt ut.  Bakfra kom Arnt Terje Udø og knep seieren med + 32.  På plassene bak kom Rune Vetås +34 og Rune Svennevik +37.

Klasssen for eldre seniorer ble det også kamp til siste hull.  I klubbhuset ledet Kjartan Lavik med +42. Steinar Vatnedal hadde 2 slag ledelse før siste hull. Men Steinar brukte 8 slag på sistehull og endte på +44.  Ivar Gulli knep 3. plass med +45.

I klassen super senior herrer ble Terje Gabrielsen vinner med+89.

Damer eldre seniorer ble vunnet av Anne Rita Meberg +64 foran Anne-Grete Nøding med +80.

Nytt av året var egen stableford klasse.  Den ble vunnet av Sverre S Skjørten foran Bjørn N Ekornrød.

Resultatliste klubbmesterskapet 2018

1936