Nettrøffen 07.01.2019

Ko'olau Golf Course, Hawaii.

Da er vi igang med et nytt år og som tradisjonen er er det Golf på Hawaii(Sandwichøyene) som gjelder denne Januar Måned med nydelige temperaturer å spille i.

Inngangsparti til Ko`olau Golf Klubb Honolulu, Hawaii  (alle fotos C Jacobsen)
Inngangsparti til Ko`olau Golf Klubb Honolulu, Hawaii (alle fotos C Jacobsen)
Foran Putting Green / Klubbhus og deler av banen.
Ko`olau Fjellkjeden med møtende Fairways
Greene på Hull# 9
Greenen på Hull# 13
Fra utslagstedet på Hull#15
Villsvinene kom sporadisk ut på banen.
Greenen på Hull #18. Legg merke til alle Bunkerene!
Inngangsparti til Ko`olau Golf Klubb Honolulu, Hawaii  (alle fotos C Jacobsen) Foran Putting Green / Klubbhus og deler av banen. Ko`olau Fjellkjeden med møtende Fairways Greene på Hull# 9 Greenen på Hull# 13 Fra utslagstedet på Hull#15 Villsvinene kom sporadisk ut på banen. Greenen på Hull #18. Legg merke til alle Bunkerene!

De "store" gutta åpnet året på øya Maui og spilte på fantastiske Kapalua's Plantation Course i helga som var og fortsetter kommende helg på øya O'ahu og spill på Waialae Country Club som er vertskap til Sony Open.

Kun 10-15 minutters biltur derfra ligger Ko`olau Golf klubb som i en årrekke har vært på lista over de mest extreme Golf baner i verden. For tiden er slope verdien mellom 127-153 avhengig av utslagstedet, men har på det meste vært på crazy 162 ble jeg fortalt. Ikke rart den da står oppført som den aller tøffeste på Extrem lista!

Banen er designa i en helt spesiell tropikal reinskog på Windward side i den Østlige delen av den over 600m høye Ko´olau fjellkjeden. Her er det ok å ta seg litt tid for å få med seg de enorme intrykkene! Når vi spilte der måtte vi i tillegg ta oss litt tid for å unngå å hisse på oss villsvinene som sporadisk kom ut på banen for å brødføre seg!

Avslutningshullet # 18 er det desidert vanskeligste på banen med 2 tvungne carries og 22 bunkere!

Var også innom Waialae Country Club som ligger i nærheten av Honolulu Sentrum og dens trafikkerte gater som har hatt den tvilsomme æren av å ha noen av de høyeste tallene i USA når det gjelder ulykker i trafikken. En av grunnene til det er distraherte fotgjengere som krysser veien med blikket ned på mobilen. Derfor innførte de for litt over 1 år siden en ny lov de kaller *Distracted Walking Law*. Blir man tatt for dette risikerer man en bot på ca 300,-kr og skulle det gjenta seg øker den til kr 850.-

Greit å vite!!

Carsten Jacobsen.