Turnering 25.06.2016

Lag-NM-kvalifisering og åpning av Tee 52

Del av Lean.no-touren

Simen vinner av herreklassen ( foto per j)
Turid vinner av dameklassen (foto per j)
Magnus på hull 2 (foto per j)
Rune gjorde en god match lørdag (foto per j)
Jørgen knep 3.plass (foto per j)
Arnt Terje på hull 4 (foto per j)
Fra hull 2 (foto per j)
Edmund på hull 9 (foto per j)
Fornøyde spillere (foto per j)
Gunnar på hull 9 (foto per j)
Wenche på hull 4 (foto per j)
Ivar under oppvarming  (foto per j)
Ivar under oppvarming (foto per j)
Fornøyd Espen etter par på hull 4 (foto per j)
Helge på hull 2 (foto per j)
Rune og Magnus  på hull 4 (foto per j)
Rune og Magnus på hull 4 (foto per j)

Lørdag kjempet 13 av de beste spillerne i klubben om å kvalifisere seg til lag-NM, som i år går på den flotte banen til Meland utenfor Bergen. Denne turneringa var også andre turnering på Lean.no-touren.
For aller første gang ble det arrangert turnering fra Tee 52, og turneringskomiteen var ute i god tid med nødvendige baneforberedelser. I tillegg ble enkelte av spillerne involvert i lett dugnadsarbeid rett før utslag for å virkelig være hands on på utformingen av back-tee, som altså er 400 meter lengre enn tee 48 (tidligere gul tee). Det kom flere innspill til forbedringer etter runden – og tee på hull 6 vil blant annet bli justert noen meter til venstre for enda bedre vinkel. Små forbedringer hele veien gjennom de som har golfskoene på – that’s Lean!
Damene ble også gitt en ekstra utfordring gjennom å måtte spille fra tee 48.
Som så ofte før var Simen i egen klasse, men svært mange av de andre spillerne leverte også gode scorer fra back-tee. Vinnerscoren til Simen på 71 slag er da også banerekord på tee 52. Vi får se hvor lenge den står.
Når det gjelder lagene til lag-NM, blir laguttaket noe mer utfordrende enn antatt da svært få av de mannlige golferne turte å begi seg på langtur til Vestlandet. (Damene tar selvsagt utfordringen på strak arm.) Foreløpig er det kun Simen som er klar, men vi forventer at flere av dere med lavere hcp vil melde deres interesse. (Send gjerne en sms til Gunnar på 977 555 00). Damelaget består av Turid, Wenche og Mette.

NM lag kvalifisering resultatliste

Klubbmesterskapet er neste turnering på Lean-touren. Arnt Terje Udøy kan ta ferie som leder av touren, mens Rune Halvorsen ligger på en sterk 2. plass!

Sammenlagtresultater, Lean.no-touren: Topp 10

Plassering Navn, Sørlandstour ,Lag-NM kval ,Totalt