Turnering 18.07.2020

Mandal stiller med både herre og damelag i 2. Divisjon på Norsjø Golfklubb.

Lag-NM spilles over 36 hull lørdag, fourball og foursome og avsluttende 18 hull singlerunder på søndagen.

Mandal GKs lag Magnus, Turid, Jørgen, Mirjam, Simen og Edmund (foto j hestås)
Magnus og Jørgen klare til dyst (foto j hestås)
Fra Norsjø GK (foto j hestås)
Mandal GKs lag Magnus, Turid, Jørgen, Mirjam, Simen og Edmund (foto j hestås) Magnus og Jørgen klare til dyst (foto j hestås) Fra Norsjø GK (foto j hestås)

Årets herrelag består av Simen Jørgensen, Edmund Jaabæk, Magnus Bjørnstad og Jørgen Hestås. Damelaget består av Mirjam Slot Ramsøy og Turid Røksland.

I lørdagens runder spilte herrene, Simen og Edmund, foursome 88 (+16) Fourball 75 (+3) Magnus og Jørgen foursome 82 (+10) og fourball 74 (+2). Turid og Mirjam ga alt i foursome med 99 (+29) og fourball 90 (+18).

Herrene ligger etter dag 1 på 11. plass (av 16) og damene på 5. plass (av 8). Det er jevnt på tabellen så mye (alt) kan skje på søndagens singlerunder.

Banen er i god stand, men været er av det lumske slaget, både regn og vind møtte Mandals utvalgte. Heldigvis har både Simen og Jørgen nye regnjakker, en dyr og en skikkelig billig en. Jørgen har også måttet kjøpe ny paraply. Stemningen i begge lag er strålende. Turid strever med en vond rygg og benytter smertestillende, humøret har kanskje aldri vært bedre..

Nå hviler laget føttene og koser seg med pizza på hotellet.

Resultater 1. dag damer

Resultatliste 1. dag herrer