Norsk senior golf 02.09.2015

Norsk Senior Golf: Landskamp Norge - Danmark.

Kjartan Lavik var med på det norske laget da Danmark ble slått.

Kjartan og Per Berge fikk ikke spille siste dag – banen var stengt pga overvann. (foto K Lavik) Kjartan og hans makker i foursome, Svein Olaf Hansen, dresset opp under banketten. (foto K Lavik) Her et bilde fra banketten. Vi ser Anders Christensen og Jørgen Frost i framgrunnen. De spilte mot Kjartan i foursome tirsdag. (foto K Lavik) Kjartan Lavik, Eivind Knutsen, Bjaavann, og Per Berge, Kristiansand, var i godt humør etter en fin innspillsrunde mandag. (foto K Lavik)

Norge slo Danmark i senior-landskamp denne uken. Sammen med to andre sørlendinger, var Kjartan Lavik med på laget. Spillerne var samlet til innspillsrunde på Vestfold GK i Tønsberg mandag i strålende vær. Været endret seg og ble temmelig vått under første spilledag tirsdag. De tolv spillerne på hvert lag ble satt opp mot hverandre i foursomes. Kjartan og makker Svein Olaf Hansen, Fana, vant sin match med 2,5 poeng mot danskenes halve poeng. Her fikk man ett poeng for vunnet første ni, ett for siste ni og ett poeng for matchen totalt.

Etter første dag ledet Norge 12-6 og stemningen var god da blåblazeren kom på for trivelig bankett.

Værmeldingene var elendige for siste spilledag, onsdag. Og riktig nok, det var store felt med overvann på banen onsdag morgen og det ble ikke noe av de avsluttende singelmatchene. Avlysningen var trist nytt for alle som hadde tatt den lange turen, men slik er det.

Norge ble utropt som vinnere etter resultatene første dag. Danskene har aldri slått det norske seniorlaget, selv om det visstnok har vært nære på noen ganger. Kjartan spilte også på laget som vant i Esbjerg i fjor.

Vi gratulerer Kjartan med innsatsen.