Turnering Norsk senior golf 12.09.2019

Norsk Seniorgolf

Landskamp for senior Nederland - Norge

Det norske laget (foto t røksland)
Begge lagene samlet
Det norske laget (foto t røksland) Begge lagene samlet

Først må jeg bare si; for en opplevelse å få være med på dette. Jeg er heldig. Vi har blitt så utrolig godt mottatt av 8 fantastiske damer, hatt hyggelige middager og vært på museum. De har hcp fra 5 til 12 så på papiret visste vi at dette blir tøft.

I går ble dagen brukt til innspills runde på Nederlands eldste og mest ærverdige bane https://www.khgcc.nl hvor kongen i Nederland er medlem. Banen er 120 år gammel. På innspillrunden hadde jeg  en dårlig dag, men  tenkte at dette kunne snu til i morra.

Idag (onsdag 11/9)  begynte altså kampen i øs pøs regn og masse vind. Utfordrende når banen er krevende fra før. Jeg og Else (ei fantastisk østlandsdame på 75 år) var siste match ut. Vi startet begge litt tungt de første 9 og tapte disse, men sa til oss selv at dette er ikke kjørt.

Siste 9 hevet vi oss begge betraktelig og utfylte hverandre maks. Vi vant siste 9 og sikret dermed1,5 poeng til Norge. Da vi kom inn til de andre får vi høre at mange hadde delt, så før Dag 2 er vi all square. Torsdag avgjøres det hele. Fortsettelse følger.....

Turid