Proshop 27.04.2016

Presentasjon av kafee og proshop i klubbhuset.

Som mange vet er det Jarle som står ansvarlig og driver butikk og kafe i år. Han vil få god hjelp av sin bedre halvdel Beth Helen og av 2 flotte og gode jenter, Rose og Ida. Kafeen følger klubbhusets åpningstid og har i år en utvidet og fast meny.

Proshopen i ny drakt.  Rose Jacobsen på jobb (foto Per J)
Proshopen i ny drakt. Rose Jacobsen på jobb (foto Per J)
Ida Fyksen i kafeen (foto Per J)
Proshopen i ny drakt.  Rose Jacobsen på jobb (foto Per J) Ida Fyksen i kafeen (foto Per J)

Det vil være forutsigbart og man kan med trygghet vite at alt som er på menyen kan man få hver gang man kommer. Det er altså ingen grunn til å være sulten golfer, eller tilskuer lenger.

Det satses med friskt mot på økologisk kjøtt – pølser-hamburger-pizzakjøttet og kjøttet i ufoen er økologisk. Hamburgerbrødene og pølsebrødene er også økolgiske og blir bakt av Edgars.

UFO (pita) og pizza blir produsert av Knøtten i Lyngdal. Kanskje kjenner noen til deres mat?

Det vil også bli innslag av Beth Helen sine hjemmelagde retter utover i sesongen.

Vi tar imot bestillinger på kjøtt fra Grøstad gris. Frittgående og økologiske griser som har hatt et godt griseliv. Bestilles mandag og leveres torsdag på klubbhuset. Alle slags produkter som indrefilet, ytrefilet, skinke, servelat, leverpostei, bacon, pølser, hamburgere, svinenakke, koteletter osv... Tilbudet av økologisk kjøtt i Mandal er utrolig lite! Men nå tilbyr vi dette på golfbanen i Mandal. Det er Beth Helen veldig stolt av. Kjøttet er av utrolig god kvalitet og anbefales på det sterkeste.

Vi har til også fått inn egg fra Tone´s glade høner på Skjernøya. Selges i 6 pakninger. (Tone er storesøsteren til Beth Helen)

Ved alle turneringer vil det bli smurte sandwicher med steinovnsbakt surdeigsbrød fra Edgars. Det blir nok også litt pesto, hvitløksdressing og annet snadder... Kanskje vi også slår til med baguetter med reker og chillimajones etterhvert??

Vi utvider også menyen etterhvert som det blir mer folksomt på klubbhuset og om det er interesse for det. Vi tenker kanskje det kan bli nylaget smoothie?? Milkshake??
Vi er åpne for forslag og ideer.

Håper dere alle vil benytte dere av et godt og utvidet tilbud i kafeen.

Hilsen Jarle, Beth Helen, Rose og Ida.