Nettrøffen 18.02.2017

Reisebrev fra Carsten Jacobsen.

Til helgen er det klart for en ny godbit fra PGA Touren. Denne gang fra Palm Beach Garden i Florida og The Honda Classic på PGA National Resort.

Utslaget på hull # 17 og tribuner som gjøres klar til The Honda Classic turneringen (alle foto C Jacobsen)
Her blir man minnet på hva en har i vente de neste 3 hullene!
Gjengen er klar grytidlig som første flight ut på The Champion Course!
Utslag på hull # 1.
Greenen på hull # 14, men legge merke til 'Bjørnen' mellom trærne bak flagget!
Utslaget på hull # 15, det første i Bjørne fella!
Greenen på hull # 15
Fra Fairwayen og innspill til Greenen på hull # 16
Par putten settes på hull # 17 og +3 totalt i Bjørne fella!
Ankomst området til PGA National Resort, Palm Beach Garden.
Utslaget på hull # 17 og tribuner som gjøres klar til The Honda Classic turneringen (alle foto C  Jacobsen) Her blir man minnet på hva en har i vente de neste 3 hullene! Gjengen er klar grytidlig som første flight ut på The Champion Course! Utslag på hull # 1. Greenen på hull # 14, men legge merke til 'Bjørnen' mellom trærne bak flagget! Utslaget på hull # 15, det første i Bjørne fella! Greenen på hull # 15 Fra Fairwayen og innspill til Greenen på hull # 16 Par putten settes på hull # 17 og +3 totalt i Bjørne fella! Ankomst området til PGA National Resort, Palm Beach Garden.

Her er møte med velkjente 'The Bear Trap'(Bjørne fella) i sentrum av begivenhetene.

'The Bear Trap' er kjent som en av de mest utfordrende 3 hulls strekk som finnes der ute. Opprinnelsen til navnet er å ære legenden Jack Nicklaus. Derfor er det også plassert en Bjørne Statue med klar beskjed om at du nå nærmer deg en av de mest ultimate utfordringer en Golfer kan møte de neste 3 hullene # 15(par3) - # 16(par4) og # 17(par3). Selve Statuen er plassert strategisk til mellom hull # 14 og 15 slik at du ikke kan unngå å bli minnet på hva som venter deg i det du går av greenen på hull # 14 og er på vei bort til hull # 15.

Med det friskt i minne var det bare å stille seg opp på tee boxen på hull # 15 og la kølla gjøre jobben så godt som mulig. Mye vann til høyre å ta hensyn til så spill mot venstre er naturlig. Jeg kom litt for mye til venstre og landet i røffen, men andre slaget landet på greenen og 2 puttet derfra= +1 etter første hull i Bjørne fella!

Neste hull er et par 4 med et relativt greit utslag om man treffer bra. Det gjorde jeg ikke og måtte velge mellom den lengre veien rundt eller legge meg kort opp foran vannet og gå for greenen på 3 slaget. Valgte det siste og fikk riktig smell på kula som landet på greenen. Farten gjorde at den normalt ville rullet av men denne greenen er dosert slik at ballen fikk en lang rull bort fra koppen og 3 putt måtte til= +3 etter 2 hull! Så var det siste hullet # 17, et par 3 hull igjen. Her må man over vann nok en gang og være veldig presis. Det klarte jeg og avsluttet med å senke par putten. Dermed sto jeg igjen med +3 på scorekortet etter endt spill i Bjørne fella!

For å komme hit kan man fly inn til Fort Lauderdale og lande på Hollywood International airport. Derfra leie bil å kjøre 1 times tid Nordover til resorten via Turnpik'en eller 1-95. Der oppe venter 5 forskjellige topp Golfbaner inne på resorten. Den mest kjente med 'The Bear Trap' er å finne på The Champion Course.

Fjorårets vinner Adam Scott gjorde seg helt bort på hull # 15 med 4 over par=7, men vant altså likevel til slutt. Et utsagn som blir ofte brukt om Bjørne fella er følgende: 'There's a pretty good reason they call it The Bear Trap because if it doesen't get you one way, it's going to get you another'

Padraig Harrigton vant The Honda Classic i 2015. Han startet turneringen med å være rangert som # 297 i verden. Det gjorde også vinneren av Turneringen Northern Trust Open helgen for....lucky number vil noen si! Fult så heldig var ikke Padraig når han ville feire seieren med en Hamburger. Utrolige 15 fast food steder måtte han innom i området for han endelig fant roen og riktig Hamburger på Five Guys on Park rd, Palm Beach Garden!

Uten sammenligning forøvrig, men Jarle er vel også kjent for å smake på en Hamburger eller 2 etter endt Turneringer ,,, Ser ut som akkurat Det er en trend mellom disse Wilson Staff gutta.....!