Elisabeth Thomassen Elisabeth Thomassen

Turnering 21.07.2016

Sommerscramble

Hele 96 møtte opp for å spille scrambel på torsdag. Dette er ny rekord.

96 mennesker klare til å spille sommerschramble
Stian Skjævesland slår ut på hull 6
Litt venting ble det.
Jan Roald, Annie, Torbjørn og Turid på hull 6.
Vi står i kø, 5 foran oss og en bak oss ☺
Sosial samvær med mat, drikke, premieutdeling og utlodning.
Vinnerlaget, Robert, Arnold og Britt. Mette var gått da bildet ble tatt.
Irene kom nærmest tauet.
Dick kom nærmest pinnen.
Den harde kjernen sitter igjen.
96 mennesker klare til å spille sommerschramble Stian Skjævesland slår ut på hull 6 Litt venting ble det. Jan Roald, Annie, Torbjørn og Turid på hull 6. Vi står i kø, 5 foran oss og en bak oss ☺ Sosial samvær med mat, drikke, premieutdeling og utlodning. Vinnerlaget, Robert, Arnold og Britt. Mette var gått da bildet ble tatt. Irene kom nærmest tauet. Dick kom nærmest pinnen. Den harde kjernen sitter igjen.

Det så mørkt ut 45 minutter før utslag, da åpnet himmelen seg og det bøtta ned. Men kl 16.00 tittet sola såvidt frem og temperaturen var ca 20 grader. Bedre kunne det ikke bli.

96 mennesker, ca en fjerdedel av medlemsmassen, sto klar for å spille scrambel.  Aldri før har så mange vært med på turnering i Mandal. Kjempegøy.

Det var premie til det laget med færrest slag, men hadde noen likt så var det de med høyest hcp som vant. Det var også nærmest pinnen på hull 2, og nærmest tauet på hull tre. Det var også noen Steinar regler som bare hans flight visste om, men ingenting var så nøye. Det viktigste var å delta.

Det hørtes høye rop og mye latter på banen, så spillet må ha vært bra, eller var det bare lureri? God stemning var det ihvertfall selv om det til tider var kødannelse.

Etterpå var det sosialt samvær med premieutdeling, servering av lapskaus og utlodning. Det var mange fine premier og noen vant mer enn andre.

Vinnerlaget besto av  Britt Andersen, Robert Lazenby, Arnold Oftenes og Mette Erklev. Nærmest tauet ble Irene Lunde med 0,82 og nærmest pinnen ble Richard Eriksen med 2,56.

Det kom inn ca 20 000 kr. Helt fantastisk, et godt tilskudd til klubben.

Dette var gøy, la det bli en tradisjon

Vedlegg

2078