Klubb Turnering 18.07.2020

Sommerscramble med grillmat og mange premieutdelinger

Fredag 24. juli blir det sosial golfkveld i Mandal golfklubb. Kl.17:00 spiller vi 9-hulls lagscramble. Etter turneringen blir det gratis grillmat. Det blir også premieutdeling for alle turneringene som på grunn av coronarestriksjonene ikke har hatt premieutdeling ennå.

Fra hull 4 (foto per j)

Scrambleturneringen er åpen for alle golfspillere. I scramble spiller hele flighten på samme lag. Alle slår hver sin ball fra sitt utslagssted. Laget velger den best plasserte ballen. Øvrige baller plukkes opp. Deretter dropper spillerne i valgfri rekkefølge innen en køllelengde fra den best plasserte ballen og slår sine slag. Slik fortsetter laget til de har hullet ut. På greenen plasseres ballene på samme punkt som valgte ball og i bunker gjenskapes ballens leie. Så snart noen i laget har hullet ut, noteres scoren og laget fortsetter til neste hull. Vi spiller slagspill, uten handicap.

Påmelding i Golfbox. De som ønsker å spille på lag skriver dette i påmeldingen. Vi setter sammen lag for de som er færre enn fire. Startkontingent, 50 kroner pr spiller, betales i Vipps. Det blir premier til de beste lagene.

Etter turneringen fyrer vi opp grillene på verandaen. Grillmaten er gratis, drikke kan kjøpes.

Coronaviruset gjorde at medlemskvelden i mars måtte utsettes. Vi kunne heller ikke ha felles premieutdeling etter de første turneringene i sommer. Det kan vi heldigvis nå. Derfor blir det utdeling av premier fra Firmacup og Onsdagsturneringen 2019, og Vårspretten (10. mai), Flaggturneingen (21. mai) og Pinsegolfen med tråd (1. juni) i 2020.

Vi ønsker gamle og nye golfere velkommen til en trivelig golfkveld!