Alf Skagestad Alf Skagestad

Klubb Bane 19.06.2019

Sponsorsamling på MGK

Fredag 14/6 holdt MGK sponsorsamling på klubbhuset. En mengde entusiastiske sponsorer stilte opp på en uhøytidelig (med dog så konkurransepreget) scramble turnering med påfølgende god mat og drikke og uformell snakk over bordet. Det ble også tid til en longest drive og closest to pin på simulatoren.

Spenning før turneringen settes i gang
Da var vi i gang
Den gikk rett i koppen gitt
Flott ungdom i vakre omgivelser
Stemningen i denne flighten er upåklagelig
Vinnerne av sponsor scramble-turneringen
Vinner av longest drive og closest to pin
En liten presentasjon av en Heimtun Bygg AS

Tradisjonen tro ble sponsorer invitert til en samling der klubben kunne verdsette og sette litt ekstra pris på deres bidrag til klubben. Styreleder Rune Svennevik ønsket velkommen, og takket sponsorene for støtten som er kjærkommen for at klubben kan fremstå som den gjør med flott bane og fasiliteter. Dette selvfølgelig i tillegg til den formidable dugnadsjobbingen som klubben har. Uten sponsornes bidrag i tillegg ville det være vanskelig å drive slik MGK drives i dag.

14 sponsorer (nærmere 40 personer) samlet seg denne kvelden for å kunne få seg litt håndspåleggelse av Simen på golfsvingen, spille scramble-turnering og nyte god mat og drikke mens man skrøt og lo av runden og mange tapre forsøk på det perfekte slaget. Ikke alle deltakere hadde spilt mye golf fra før, men fikk blod på tann og kommer helt sikkert til å spille igjen.

Fligthene ble satt sammen slik at både firma og nivå ble blandet til konkuransedyktige nivåer. Nivået var høyt :-) og det var vanskelig for juryen og kåre en vinner. Det laget som til slutt ble utropt som vinnere ble kåret via en salomonisk loddtrekning. Vinnere ble lag 4 bestående av representanter fra Heimtun Bygg, BRG, Byggmester Rune Svennevik, XL Bygg og GE. Hipp hurra for dem!

Etter turneringen trakk samlingen innendørs der det ble servert deilig mat fra Kastellet med tilhørende god drikke. Etter den deilige maten var det på tide å pleie konkurranseinstinktet igjen. Simulatoren ble rigget til, og det ble en beinhard konkuranse på longest drive og closest to pin. Etter at alle hadde vært gjennom begge disiplinene var det én ubstridt vinner - i begge disiplinene. Jens Svennevik hadde både longes drive og var i tillegg nærmest pinnen også. Gratulerer så mye!

I anledning samlingen følger her et portrettintervju med en av våre sponsorer; Heimtun Bygg AS. De har vært sponsorer i 2 år nå.

Vi tok en snakk med daglig leder, Hans Christian Heimtun, om firmaets knytning til golfen og hvorfor de velger å sponse MGK. Hans Christian var selv tidligere ivrig golfer, og stilte sammen med far Jahn og sin bedre halvdel Marie. Det er vel strengt tatt bare far sjøl som får spilt nok golf, da tiden ikke strekker helt til for oss med jobb og familie – humrer han.

Hans Christian sier at sponsingen er et potensielt utstillingsvindu for både lokale og turister som kommer til golfklubben. Turistene har ofte fritidsboliger og hytter som trenger vedlikehold, ombygginger eller utbygginger og da er det jo muligheter for at en av sponsorene velges som utøvende til jobbene.

Så langt har man ikke merket noe større til dette, men tror at dette kan bedre seg med små enkle grep sammen med klubben.

Heimtun Bygg har 11 ansatte, og har nedslagsfelt i en radius på ca 5 mil rundt Mandalsdistriktet. Hans Christian innrømmer at han er svak for tak-jobber der de foretar taksjekk og veileder kunden inn mot tiltak for å forebygge større skader på gamle tak. De kan gjerne kontaktes for en gratis taksjekk.

Vi har stor fokus på å involvere unge lovende tømrere i firmaet sier Hans Christian, og har selv 3 lærlinger i sving.  Dette er ett viktig satsingsområde for oss.

Maries eldste sønn har deltatt på noen knøttetreninger, så mer golfing blir det nok på oss alle i fremtiden. Han ser ikke bort fra at det kan skapes knytninger mellom firmaet og junioravdelingen mht en produkt-profilering av dem i tillegg til standard sponsorplakater. Dette ser undertegnede på som en positiv greie som vi kan dra nytte av alle sammen etterhvert.

Vi takker for samtalen, og ønsker lykke til med profileringen og et videre godt samarbeid med Mandal Golfklubb. Fore!