Turnering 28.08.2016

Turid Røksland og Simen S Jørgensen klubbmestere

Turid og Simen tok denne helgen sitt 6. klubbmesterskap. Simen sågar det 5. på rad.

Årets  klubbmestere Turid Røksland og Simen S Jørgensen (foto per j)
Årets klubbmestere Turid Røksland og Simen S Jørgensen (foto per j)
Glimt fra søndagens runde (alle foto per j)
Årets  klubbmestere Turid Røksland og Simen S Jørgensen (foto per j) Glimt fra søndagens runde (alle foto per j)

Søndag var det ikke samme gode forhold som lørdag.  Heldigvis slapp en de største nedbørsmengdene som var lovet.  Så det ble ikke for vått for spillerne.

Blant damene var det spenning helt til siste slaget.  Etter første dag ledet Turid med 3 slag på Mette Erklev.  Midtveies i dagens runde var forspranget spist opp, og begge fulgte hverandre tett.  Før siste hull ledet Turid med 1 slag.  Da ikke Mette klarte sin putt og Turid satte sin ble det igjen Turid som kunne smile bredest.  Hun vant med + 38 ett slag bedre en Mette med + 39.  På tredje plass fulgte Wenke Nome med +54.

Blant herrene var det ikke like spennende helt inn.  Simen viste seg nok en gang for sterk.  Men en runde på 71 lørdag og 72 søndag ble det toltat +7. Nærmest kom Arnt Terje Udø med +22.  Så fulgte på de neste plassene Ivar "Eagel" Gulli og Rune Svennevik begge med + 26 foran Jarle Liland + 27.

Vinnere i de forskjellige klasser ble:

Herrer junior : Magnus Bjørnstad +37

Herrer : Simen S Jørgensen + 7