Turnering Norsk senior golf 26.08.2023

Første dag i Lag NM senior på Solastranden Golfklubb

Værgudene var med oss – det ble verken regn eller torden som tidligere meldt – og solen skinte til tider og null vind (som er uvanlig på Sola). Banen derimot var svært våt – og samtlige bunkere fikk vi fridropp fra pga mye vann.

Dame- og herrelaget til Mandal GK (foto t røksland)
Damelaget til MGK (foto t røksland)
Herrelaget til MGK (foto t røksland)
Dame- og herrelaget til Mandal GK (foto t røksland) Damelaget til MGK (foto t røksland) Herrelaget til MGK (foto t røksland)

Det var mye god golf. Alle lag spilte Foursome.

Torbjørn Røksland og Ivar Gulli gikk først ut på hull 1 og endte runden på 77 slag. Deretter var det Oddbjørn Breland og Arnt Terje Udøy sin tur – de endte på 76 slag – altså veldig jevnt mellom lagene.

Tutti Ericsson og Turid Røksland spilte ut på hull 10 – og endte runden på 75 slag. Paula Pedersen og Britt Andersen gikk ut rett bak – og spilte til 80 slag.

Oppsummert – en fornøyd gjeng som ser frem til morgendagens single runder

Hilsen kapteinene Torbjørn og Turid Røksland

Resultaliste herrer