Turnering Norsk senior golf 30.07.2023

NSG-kvalifisering.

Gunnar best i kvalifisering.

Gunnar Førsund var klart beste herre i NSG-kvalifisering til lag-NM med Arnt Terje Udøy på 2. plass. Turid Røksland var det ingen som kunne true i dameklassen. (foto k lavik)

Gunnar Førsund var klart best da medlemmer av Norsk Seniorgolf i Mandal hadde kvalifiseringsturnering for NSG lag-NM søndag. Gunnar tangerte personlig rekord med 73 slag. Det var seks slag bedre enn Arnt Terje Udøy og Chris Maskill på 2. og 3. plass. Imidlertid har Gunnar lovlig forfall (konfirmasjon) og kan ikke delta i lag-NM i år.

I dameklassen var Turid Røksland nokså klar vinner med 80 slag foran Paula O. Pedersen med 85 slag.

Som kjent rykket Mandal 1 opp til 2.divisjon i fjor. De tre beste herrene søndag skulle få plass på dette laget, i tillegg til forhåndsuttatte Knut Kvaal Pedersen. På grunn av ulike praktiske og personlige hensyn, er det litt usikkert hvordan  laget blir satt sammen.

Ellers takk til Edmund Jaabæk, som var på banen kl. 06 for å sørge for fin-fine greener, og til Tuva for utmerket pizza.

Resultatliste