Turnering 18.07.2021

Sterk 5. plass til Mandal GK i Sandnes i helgen.

Gudan fra Mandal avanserte 2 plasser etter søndagens single turnering.

Mandal GKs lag fra v. Jørgen Hestås, Simen S Jørgensen, Magnus Bjørnstad og Edmund Jaabæk (foto ssj)

Hele laget spilte meget bra både lørdag og søndag.  Etter første dag var Mandal GK nummer 7 med en god mulighet til å kapre 5. plassen med godt spill søndag.  Og det var nettopp det som skjedde.

På søndag var det litt vind på banen som gjorde det vanskeligere, men likevel klarte Mandals tre beste å komme inn på +7.  Simen ble best av gudan med -4 på sin single runde.

Best i Sandnes var hjemmelaget som vant med -22 foran Bjaavann med -15.  Mandal hadde +19.

Kaptein Magnus Bjørnstad kunne glede seg over at ifjor ble Mandal nummer 13 i Norsjø med hele +65.  En forbedring på 46 slag lar seg høre.

Utsikten har de siste årene vært vanskelige å slå, men iår ble Mandal for sterke.  Utsikten kom inn på +35 og en 9. plass.

Alt i alt et vellykket NM for klubben.

Sluttresultat NM for lag 2. divisjon