Espen Sebdal Espen Sebdal

Damer Turnering 19.07.2015

Lag-NM på Solastranden Golfklubb

Mandal stilte som vanlig opp i lag-NM, denne gang foregikk turneringen på Solastranden golfklubb

Årets lag-NM lag

Årest lag bestod av:
Simen Jørgensen
Espen Sebdal
Jørgen Hestås
Arnt Terje Udøy
Joachim Bredesen

Turid Røksland
Mette Erklev
Wenche Homestad

Det som ventet laget i år var det stikk motsatte av i fjor.
Regn og stiv kuling preget mesteparten av lørdagens 2 runder. Espen og Simen var først ute med en relativt tøff foursome som gjennomvåte og kalde endte opp med en klein 86 runde.
Jørgen og Arnt Terje spilte bedre og kom inn på en 79 runde.

Wenche og Turid kom inn på 106 slag i sin foursomerunde.

Været klarnet litt opp da lørdagens 2. runde skulle spilles. Da kom samtidig noen skikkelig resultater.
Simen og Jørgen hadde en kanonrunde med 3 under par (66 slag), etterfulgt av Arnt Terje og Joachim med 83 slag.

Wenche og Mette la også alle kluter til og dro i land en kjempegod 83 runde.

Søndag startet med flott vær. Sol og lite vind. Kom litt regn kl 12 men ikke så mye at det ble noe problem.
Dagen bestod av singlespill.
Her var det mye bra og gutta leverte knallsterke scorer.

Simen var best med 73 slag
Espen kom inn på 77
Jørgen og Arnt Terje kom begge inn på 78.

Hos damene var det Mette som leverte best score med 97 slag tett etterfulgt av Turid og Wenche på 98 slag.

Litt selvskryt; Espen avslutter turneringen med en 20m birdieputt som ender opp midt i koppen til stor underholdning for publikum som fulgte med på sistegruppen som kom inn.
Alt i alt stilte Mandal opp med et veldig sterkt lag i år og tross utfordringene med vær og vind har alle levert skikkelige gode resultater.

Herregruppa endte på en 6. plass (15 lag)
Damegruppa endte på en 6. plass (8 lag)

Beklageligvis ble det dårlig med bilder da hovedfokuset gikk på å holde seg tørre og varme.

Vi gleder oss allerede til neste år.

Resultater damer

Resultater herrer