Turnering 15.09.2015

Landsfinalen i årets Pink Cup avviklet denne helgen.

Eirik Børslid, Espen Ekornrød, Alf Skagestad og Magnus Bjørnstad representerte Mandal GK i finalen og ble nr. 9.

Laget fra Mandal Espen, Eirik, Alf og Magnus (foto Else Bjørnstad)
Fra premieutdelingen (foto Else Bjørnstad)
Mandal GK i aksjon i Spydeberg (foto Linda Bjørnstad)
Espen på tee (foto Alf Skagestad)
Laget fra Mandal Espen, Eirik, Alf og Magnus (foto Else Bjørnstad) Fra premieutdelingen (foto Else Bjørnstad) Mandal GK i aksjon i Spydeberg (foto Linda Bjørnstad) Espen på tee (foto Alf Skagestad)

I juni arrangerte Mandal GK sin Pink Cup hvor hele overskuddet går til Brystkreftaksjonen. De klubbene som samler inn mest penger blir invitert til landsfinalen.  I Mandal ble det samlet inn hele kr 78.556 til formålet.  Takket være gode pådrivere i klubben var dette beøpet nest best i landet,

Pink Cup spilles med 4 på hvert lag og det spilles på best ball.  Eirik, Espen, Alf og Magnus ble best i Mandal.  Premien var å spille finalen i Spydeberg på Mørk GKs bane.

Mørk Golf vant landsfinalen i Pink Cup 2014 og det var derfor deres tur til å arrangere Pink Cup 2015. Mandal var blant de 12 beste lagene til å samle inn penger til brystkreftsaken.

Mandal GK ble nr.9 i landsfinalen(-10 slag). Vinnerlaget var Sunnmøre som dermed arrangerer Pink Cup 2016.

Det kan nevnes at Eirik kom nærmest "pinnen" på et av hullene og vant en fruktkurv.